יום שלישי, 21 במאי 2019

.John Lennon - Imagine
ג'ון לנון – דמיין.                                







,Imagine there's no heaven
דמיין שאין גן עדן,
.It's easy if you try
זה קל אם תנסה.
,No hell below us
אין גיהינום מתחתינו,
.Above us only sky
מעלינו רק שמיים.
,Imagine all the people
דמיין את כל האנשים,
...Living for today
חיים בשביל היום...



ג'ון לנון בהשפעת יוקו אונו, ובהשראת ספרה "cloud piece"', כותב שיר בו הוא קורא
לבני האדם לדמיין עולם בו אין דתות, אין גבולות בין מדינות, אין רכוש פרטי,
וכולם חולקים את העולם בהרמוניה.






,Imagine there's no countries
דמיין שאין מדינות,
.It isn't hard to do
זה לא קשה.
,Nothing to kill or die for
אין בשביל מה להרוג או להיהרג,
.And no religion too
ואין גם דת.
,Imagine all the people
דמיין את כל האנשים,
...Living life in peace
חיים בשלום...




לפי ג'ון לנון אם לא יהיו דתות רבות אז העולם יוכל להיות מאוחד. או כמו שהוא אמר:
"הרעיון של תפילה חיובית… אם תוכל לדמיין עולם של שלום, ללא סוגים של דת, לא ללא דת,
אלא, ללא האלוהים שלי גדול מהאלוהים שלך אז זה יכול להיות נכון".
הוא אמר: "עולם הכנסייה התקשר אלי יום אחד ושאל 'האם אנו יכולים להשתמש במילים של 'דמיין'
ורק לשנות את זה ,"דמיין דת אחת', זה הראה לי שהם לא הבינו כלום. זה יחסל את כל המטרה של השיר,
את כל הרעיון."







,You may say I'm a dreamer
אתה אולי תאמר שאני חלמן,
.But I'm not the only one
אבל איני היחידי.
,I hope someday you'll join us

אני מקווה שביום מן הימים תצטרף אלינו,
.And the world will be as one
והעולם יהיה כאחד.








,Imagine no possessions
דמיין שאין רכוש,
.I wonder if you can
אני תוהה אם תוכל.
,No need for greed or hunger
אין צורך בתאוות בצע או רעב,
.A brotherhood of man
אחווה בין בני האדם.
,Imagine all the people
דמיין את כל האנשים,
...Sharing all the world
חולקים בעולם...




ג'ון לנון מדבר על עולם בו אין רכוש, ולכן אין על מה להילחם, מן הסתם תהיה אחווה בין האנשים.
השיר זכה להצלחה רבה, אך המבקרים אמרו שג'ון לנון מיליונר בעצמו, יושב לו באחוזה
ומבקש מהאנשים לוותר על הרכוש שלהם, השאלה בשיר "i wonder if you can" מכוונת גם אליו.



,You may say I'm a dreamer
,אתה אולי תאמר שאני חלמן,
.But I'm not the only one
אך איני היחידי.
,I hope someday you'll join us

אני מקווה שביום מן הימים תצטרף אלינו,
.And the world will live as one
והעולם יהיה כאחד.




יש לכם מה להוסיף על השיר, אנא כתבו בתגובות 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה