יום חמישי, 16 במאי 2019

John Lennon – Mother.
.ג'ון לנון – אימא  


Mother, you had me, but I never had you;
;אימא, לך היה אותי, אך לי אף פעם לא היה אותך


.I wanted you, you didn't want me
.אני רציתי אותך, את לא רצית אותי


;So I, I just got to tell you
;אז אני, אני פשוט צריך לומר לך


.Goodbye, goodbye
תוצאת תמונה עבור ‪julia lennon‬‏
.שלום, שלום


אימו של ג'ון לנון, ג'וליה, לא היתה איתו מגיל צעיר. היא נאלצה להיפרד ממנו,
לאחר שדודתו של ג'ון לנון (מימי) קיבלה מרשויות הרווחה משמורת עליו.
(ג'וליה הרתה לגבר אחר, כאשר בעלה אלפרד, נסע לחצי שנה במסגרת עבודתו כמלח כסוחר).


Father, you left me, but I never left you;


;אבא, אתה עזבת אותי, אך אף פעם לא עזבתי אותך
I needed you, you didn't need me.


.אני הייתי צריך אותך, אתה לא היית צריך אותי


;So I, I just got to tell you
;אז אני, אני פשוט צריך לומר לך


.Goodbye, goodbye
.שלום, שלום
תוצאת תמונה עבור ‪alfred lennon‬‏

אלפרד לנון, אביו של ג'ון לנון עזב את המשפחה לאחר שגילה על הריונה של אישתו מגבר אחר,
הוא גם הפסיק לתמוך במשפחה כלכלית.
אביו של ג'ון לנון תיכנן להגר איתו לניו זילנד,
יום אחד הוא ביקש ממימי לקח את ג'ון לטיול לעיר בלקפול, ותכנן לברוח איתו.
כשג'וליה הבינה את זה היא הגיעה לבקפול ומצאה את אלפרד וג'ון,
אז אלפרד אביו של ג'ון לנון שאל אותו אם מי הוא רוצה ללכת עם אביו או עם אימו,
כשג'ון ראה את אימו הולכת הוא רץ אחריה, מאז אביו לא היה איתו בקשר עד
אחרי התפרקות להקת החיפושיות.


Children, don't do what I have done;


;ילדים, אל תעשו מה שעשיתי


.I couldn't walk and I tried to run
.לא יכולתי ללכת אך ניסיתי לרוץ


;So I, I just got to tell you
;אז אני, אני פשוט צריך לומר לך


.Goodbye, goodbye
.שלום, שלום


ג'ון לנון משלים עם זה שאין לו הורים, ונפרד מהם נפשית.
אימו של ג'ון לנון נהרגה בתאונת דרכים על ידי שוטר שתוי שלא בתפקיד, ג'ון לנון היה בן 17.


Mama don't go,


,אימא אל תלכי


...Daddy come home
...אבא חזור


(* 9)


ג'ון לנון ויוקו אונו עברו טיפול פסיכולוגי שנמשך כארבעה חודשים,
הטיפול שנקרא  "primal therapy" כולל ביטוי והוצאת הכעס מהילדות, בעיקר כלפי ההורים.
השיר נכתב גם בהשפעת הטיפול, ונראה שג'ון משלים את הטיפול בצרחות בסיום השיר.


יש לכם מה להוסיף על השיר, אנא כתבו בתגובות




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה