יום ראשון, 17 במרץ 2019


BobMarley&theWailersUprising.jpg
Bob Marley – Redemption Song.
בוב מרלי- שיר גאולה.




"Redemption Song" (שיר גאולה), הוא השיר האחרון באלבום התשיעי והאחרון, ,"Uprising" שבוב מארלי והווילרס הקליטו בעוד בוב מארלי בחיים. האלבום הופק על ידי כריס בלאקוול, ויצא לאור על ידי חברת התקליטים "Island Records".
זהו אחד מהשירים בו סגנון הרגיי לא נישמע, ובוב מבצע את השיר ומנגן על גיטרה אקוסטית ללא חברי להקתו.
השיר נחשב לאחד משיריו בעלי ההשפעה הרבה ביותר, ונבחר על ידי הרולינג סטון במקום ה66 ברשימת 500 השירים הגדולים של כל הזמנים.
השיר כוסה על ידי מספר רב ביותר של אמנים ביניהם: סטיבי וונדר, ריהאנה, אלישה קיז, אדי פדר, ביונס, מדונה, ג'וני קאש ועוד רבים. 


באותו הזמן מארלי כבר היה חולה וסובל מסרטן, אך החליט לא לטפל בסרטן, לפי אמונתו הראסטאפרית, 
ולהמשיך בעשייתו המוסיקלית. הוא נפטר ב11 במאי 1981 בגיל 36.



 אישתו ריטה מארלי אמרה : "הוא כבר סבל בשקט מהרבה כאב והתעסק במותו האישי, נושא שבאופן ברור נראה באלבום במיוחד בשיר הזה."




כמה מילים עיקריות בשיר מושפעות מנאומו של מארקוס גארבי, מנהיג אמריקאי – אפריקאי אשר הטיף למען פאן אפריקניות - אחדות בין מדינות אפריקה, חזרה לאפריקה וחתירה לאי תלות כלכלית ופסיכולוגית - תרבותית מהגזע הלבן.
אצל הראסטאפרה מרקוס נחשב לנביא.

תוצאת תמונה עבור ‪marcus garvey wiki‬‏



נאומו של מרקוס גארבי:

"We are going to emancipate ourselves from mental slavery because whilst others might free the body, none but ourselves can free the mind. Mind is your only ruler, sovereign. The man who is not able to develop and use his mind is bound to be the slave of the other man who uses his mind"


"אנו הולכים לשחרר את עצמנו מעבדות נפשית מאחר שבעוד אחרים ישחררו את הגוף, אף אחד מלבדנו אינו יכול לשחרר את השכל. השכל הוא השליט היחיד שלך, בעל שלטון. האדם שלא מסוגל להתפתח ולהשתמש בשכל שלו נועד להיות עבד של האדם האחר ששולט במוחו."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה